26 februari 2016

Badkamer



Het heeft nu wel erg lang geduurd..
eindelijk weer een post met een update van onze verbouwing! 
Dat ik een tijdje niets heb geplaatst heeft ook een leuke reden.. begin juli verwachten wij namelijk ons 2e kindje! Ik heb in deze maanden dan ook helemaal niets gedaan op verbouwingsgebied, zelfs een update op mijn blog was teveel i.v.m. de zwangerschapskwaaltjes. Jan daarentegen heeft niet stil gezeten! De badkamer is inmiddels af!


We zijn erg blij met het eindresultaat! 
Het badmeubel heeft Jan zelf ontworpen en op maat gemaakt. De wasbak heeft een betonlook gekregen in een donkere kleur. Het hout van de spiegel en de plank onder de wastafel is oud eikenhout, dit hebben we bij elkaar gezocht bij Frank Power oude bouwmaterialen.  
2 kranen wilde ik erg graag, ideaal als je tegelijk in de badkamer staat. Inbouw kranen is een ideetje van Jan, die dat geen probleem vond om in te bouwen.



De glas in lood ramen staan erg sfeervol in de badkamer vind ik zo, ik wil er nog shutters voor, deze moet ik nog even op maat zoeken en bestellen. Het is lastig om iets anders te vinden wat precies in deze raampjes past.


De hele badkamer hebben we laten stucen in betonstuuc, door van der Ham Timmerwerken. Het is ideaal in gebruik, geen voegen, alles glad, heerlijk! We hebben er wel voor gekozen om een douchebak in de douche te plaatsen, dit omdat douchen op een stenen vloer in ons oude huis niet zo goed beviel.




De douchedeur hebben we op maat besteld, omdat we geen strips wilde hebben waar de douchedeur in zou vallen, zo weinig mogelijk randjes om schoon te maken ;) 


Het plafond hebben we net als in de woonkamer originele houten balken gelaten, geverfd met een speciale badkamer muurverf.



De tegels op de vloer zijn castle stones. Toch in een kleine badkamer voor redelijk grote tegels gekozen, ik ben er helemaal blij mee..



En dan de toiletrolhouder, leuk is ie he!..
via de webshop van het jagershuis gekocht.
De kast in de badkamer is ook bijna af.. deze komt in een volgende post.
Jan is op dit moment weer druk bezig met het volgende project, er staat weer een container voor het huis, de oude badkamer is gesloopt, alle leidingen werden omgelegd en is nu bezig de oude badkamer om te bouwen tot babykamer.. leuk,leuk!

Fijn weekend!
Lieve groet, Leonie



13 opmerkingen:

  1. Wat gezellig dat je er weer bent en dat je goed nieuws hebt. Van harte gefeliciteerd en ik hoop van harte dat de resterende tijd van de zwangerschap rustig en zonder al teveel kwaaltjes verloopt.

    Ik vind de badkamer heel erg mooi geworden! Zo mooi, dat ik deze post even apart heb opgeslagen omdat ik anders later niet meer weet waar ik dit ook al weer gezien had. Complimenten ook voor je man, dat hij zoveel dingen zo mooi zelf kan maken!

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettende mooie sfeervolle badkamer! Als ik hem zou mogen kiezen werd hij ook zo....en die glas in loodramen...geweldig!
    Succes met de nieuwe babykamer!

    Lieve groet Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Badkamer is prachtig geworden...complimenten aan je man.
    Succes met de volgende klus...de babykamer...ben benieuwd.

    Fijn weekend verder,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig , wat jullie hebben verwezenlijkt , vloer , wasbak , spiegel , kranen .
    Top ! Met de shutters voor de ramen gaat het helemaal af zijn .
    Ook gefeliciteerd met de zwangerschap , zoveel mooi nieuws in één blog .
    Fijne avond ,
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap, spannend. Dan wat een mooie badkamer zeg, handig zo'n man. Supermooie combi de wanden en de castlestones. Hoop weer snel een volgend blogje te zien. Groetjes Coby (instagram cbcosycot)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jullie badkamer is erg mooi geworden, erg sfeervol!
    Gefeliciteerd!
    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het super mooi geworden.
    Het geeft mij weer inspiratie voor als we met onze badkamer gaan beginnen.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van harte gefeliciteerd! Wat een heerlijk vooruitzicht! Jullie badkamer is een plaatje, ziet er echt supermooi uit, ben nu heel nieuwsgierig naar je babykamer!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie badkamer! Mooi met het hout en die glas-in-lood. Prachtig!
    Is heel mooi gelukt het beton - cire.
    Ik ga je blogs volgen :)!

    Groetjes, Adeliene

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Leonie, via,via ontdekte ik je blog. WQat heb je een prachtige badkamer. Het resultaat is zo mooi geworden. Onze badkamer is een puinhoop, letterlijk. Kunnen op dit moment niet douchen maar willen ook graag werken met betonstuc. Past ook mooi in een oud huis en is inderdaad heel gemakkelijk in onderhoud.
    Ga je blog volgen en wat leuk dat jullie een 2e kindje erbij krijgen, gefeliciteerd en geniet van de komende tijd en je prachtige badkamer.. groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als eerst gefeliciteerd met je zwangerschap, leuk een 2e , hoop dat je nu weer lekker kan genieten .
    Prachtig geworden zeg jullie badkamer, onze badkamer hebben we vorig jaar gedaan ook gestuukt en castelestones op de vloer maar ook in de douche, wij zijn er ook super blij mee en makkelijk met schoonmaken
    Gr Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi weer bij je geworden!
    Gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Groetjes, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. super leuk om te zien, van der ham staat ook hoog op mijn lijstje:)) prachtig geworden! leuk je kamertje, ik heb ook dat witte truitje hangen:) lekker nostalgisch, maar hele nare knoopjes:((( succes tzt haha grtjes, Inge R

    BeantwoordenVerwijderen